Praktiske oplysninger

Betingelser for levering

På siden Leveringsbestemmelser kan du se, hvad du kan forvente af din fjernvarme, og med hvilket tryk og hvilken temperatur du modtager din fjernvarme. Du kan læse om ansvars- og forsikringsforhold i tilfælde af driftstop, og du finder også information om ejerskab af ledninger, krav til anlæg med mere. Dokumentet beskriver med andre ord en række generelle, tekniske og fælles betingelser.   

For sen betaling

Overskrider du tidsfristen for betaling af dine regninger, vil du blive opkrævet gebyrer. Se en liste over disse gebyrer her

Ansøgning om fjernvarme

Skal du bygge nyt, eller ønsker du fjernvarme i et allerede etableret og godkendt fjernvarmeområde, så læs videre her. Du kan ansøge om at få fjernvarme, såfremt din ejendom ligger i et godkendt fjernvarmeområde. 

For at få fjernvarme skal du først udfylde et af nedenstående ansøgningsskemaer.
Har du et varmeforbrug over 40 MWh årligt, skal du udfylde denne formular.
Har du et varmeforbrug under 40 MWh årligt, skal du udfylde denne formular.

Vedhæft dit ansøgningsskema i en mail til tilslutning@vestfor.dk

Bemærk, at de oplyste fjernvarmepriser og tilslutningsbidrag ikke gælder for Deltakvarteret i Vinge, Frederikssund. Du kan rekvirere det gældende takstblad for Deltakvarteret ved at henvende dig til Vestforbrænding på mail tilslutning@vestfor.dk

Problemer med varme

Oplever du problemer med din varmeforsyning, er vi klar til at hjælpe dig. Måske er der ikke varme nok på din radiator, eller du er i tvivl om, du modtager den rette temperatur frem til anlægget. Du må altid ringe til os. Kundeservice kontaktes på telefonnummer 70 25 70 60 i dagtimerne.

Står du akut og mangler varme, kan du ringe til vores vagttelefon, som er åben alle døgnets timer. Du finder vagttelefonnummeret på din installation. 

Det vil fremgå på forsiden, hvis der er driftsproblemer i dit område. 

SMS-service

Vi vil gerne kunne komme i kontakt med vores kunder. Derfor tilbyder vi en SMS-service.

Hvis du tilmelder dig, vil du som kunde modtage en SMS i situationer, hvor varme eller vand lukkes - eller hvis vi skal kontrollere måleren. Det er vores håb, at vi på denne måde kan holde vores kunder velinformerede og tilfredse.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage SMS-er fra os, kan du til enhver tid afmelde servicen ved hjælp af boksen herunder. 

Hvem er tilmeldt?

Som fjernvarmekunde er du som udgangspunkt automatisk tilmeldt, medmindre du har taletidsnummer, hemmeligt nummer eller et erhvervsmobilnummer. Hvis du bor i en boligforening, hvor du modtager faktura fra boligforeningen, er du ikke automatisk tilmeldt. Er du varmemester, servicemedarbejder eller lignende, er du ikke automatisk tilmeldt.

Alle kan tilmelde sig servicen via boksen herunder. Det er også muligt at tilmelde sig med flere numre på samme adresse.

Serviceaftale

Vestforbrænding overvåger varmeforsyningen døgnet rundt for at sikre, at der altid er varmt vand i hanen og varme i radiatorerne hos vores kunder. Vil du sikre dig, at din varmeveksler altid fungerer optimalt, tilbyder vi en serviceaftale. 

Serviceaftalen indeholder et årligt eftersyn, samt almindelig vedligeholdelse af din varmeveksler. Derudover omfatter aftalen en døgnbemandet 'hotline', du kan ringe til, hvis din installation skulle svigte.

En serviceaftale med tilkaldeservice sikrer dig mod uventede udgifter til drift og vedligeholdelse. Prisen på en serviceaftale afhænger af, hvor stor din varmeinstallation er.

Hvis du ønsker at bestille en serviceaftale, så giv os et kald på 80 20 80 30.